کلاف مبل

ممکنه بعضی از افراد در رابطه با کلاف مبل اطلاعاتی نداشته باشن اما جای نگرانی نیست چون قراره در این پست در رابطه با اجزای کلاف ، انواع کلاف ، جنس کلاف ها و ... توضیح داده بشه کافیست بر روی کلاف مبل کلیک کنید

کلاف مبل

تعمیر مبل - کلاف مبل

کلاف مبل عبارت است از اسکلت و بدنه مبل که بخش اصلی ان از چوب های مختلف موجود در بازار تولید مبل تشکیل میشود و قسمت های مختلفش با تسمه ها ، فنر ها و فوم سرد و گرم یا اسفنج برای نشیمن و همچنین کش به صورت محکم و مقاوم وصل میشوند .

 

اجزای کلاف

قسمت های کلاف مبل عبارت است از قید ، پایه جلو و عقب مبل ، دسته ها ، تاج مبل و گوشواره مبل 

 

تعمیر مبلمان - کلاف پشت

 

انواع چوب کلاف

رایج ترین چوب هایی که در کلاف مبلمان ها استفاده میشوند عبارت اند از : چوب گردو ، چوب راش ، چوب روس و چوب سفید که به دلیل انعطاف کم مرغوبیت مناسبی ندارند و چوب های غیره که البته تازگی ها بعضی از کلاف ها برای ارزان تر شدن قیمت کلاف یا مبل از چوب جعبه میوه استفاده میشود که این نوع چوب به علت ضعیف بودن و نامرغوب بودن توصیه و تضمین نمیشود اما در ادامه تشخیص کلاف خوب را هم به شما خواهیم گفت .

 

انواع کلاف 

جنس چوب های استفاده شده در کلاف مبلمان های استیل و سلطنتی چوب گردو و راش ، در راحتی چوب روس میباشد و چوب راش برای منبت کاری انعطاف بهتری نسبت به چوب های گردو و روس دارند و قیمت ان نسبت به چوب های گردو و روس بیشتر است و به همین دلیل است که قیمت مبل های استیل و سلطنتی نسبت به مبل های راحتی گران قیمت تر میباشد.

 
 

تشخیص کلاف خوب

مهم ترین تشخیص حسی یک کلاف خوب صدای غژغژ ان است ، با نشستن بر روی مبلمان میتوان تشخیص داد که مرغوبیت کلاف به چه صورت است صدای غژغژ یکی از علامت های نامرغوب بودن کلاف مبل است چون دو احتمال دارد :

احتمال اول : قطعات اتصالی مبل دارای مشکل است و به خوبی اتصالات انجام نشده.

احتمال دوم : پایه های مبل خوب تراز نشده باشد. 

 

کلاف مبل - تعمیرات مبل

 

ممنون از همراهی شما 

تعمیرات تخصصی مبلمان خانه شیک 

مطالب مرتبط
ساختار مبلمان ساختار مبلمان
ساختار مبلمان ساختار مبلمان
تنظیمات

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
7 + 3 = ?